Maciej Miecznikowski

Siedem pieśni Marii

siedem

Dzieło Zbigniewa Książka i Bartłomieja Gliniaka, zwane też Oratorium Leśniowskim, mówi o siedmiu najważniejszych momentach w życiu Marii, począwszy od Zwiastowania aż po Zmartwychwstanie Chrystusa. Osią są pieśni, które śpiewa Maria, czy to nie do końca rozumiejąca, dlaczego to właśnie jej przydarza się cud, czy to na wskroś przeszyta bólem i cierpieniem po utracie Syna. Kontrapunktem – pieśni ludzi nam współczesnych, na których nadal odziałuje tych siedem wielkich chwil z życia Marii i Chrystusa.
- Po „Tryptyku” nie miałem w planach udziału w kolejnych dziełach o tematyce religijnej. Ale bardzo się cieszę, że jeszcze raz się zdecydowałem. Bo „Siedem pieśni Marii” to wyjątkowo poruszające oratorium. Moje ulubione utwory to przejmująca „Śmierć Jezusa” w wykonaniu Joanny Słowińskiej i niezwykła pieśń „Narodziny” wyśpiewana przez Olę Szomańską, której występ w „Siedmiu pieśniach Marii” wzbudza u wszystkich jeszcze większy zachwyt niż kiedykolwiek przedtem. Przepiękna jest też w warstwie zarówno słownej jak i muzycznej „Matka Boska Śnieżna”, którą wykonuję ja w duecie z Przemkiem Brannym.

Kompozytor Bartłomiej Gliniak w zaskakujący sposób połączył muzykę poważną ze współczesną, wykorzystał elementy polskiego folkloru oraz brzmienia orientalne. Stworzył opowieść muzyczną raz pełną obaw, przerażającą i przejmującą, innym razem radosną i pełną nadziei. Solistami tego niezwykłego oratorium są, obok Macieja Miecznikowskiego, Joanna Słowińska, Ola Szomańska-Radwan i Przemysław Branny. Narratorem – Igor Michalski.
Pod batutą Michała Dworzyńskiego, zwycięzcy wielu międzynarodowych prestiżowych konkursów dyrygenckich, laureata m.in. Paszportu Polityki 2007, zagrała Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Wystąpił Chór Instytutu Edukacji Muzycznej Akademii Świętokrzyskiej oraz Chór Kameralny Fermata.
Wydawnictwo otrzymało status platynowej płyty.

d2d47d613d4a4ba-27_09_2007

Więcej na:
www.7piesnimarii.pl